Откриха основи на Скинията в древния Шило (Израел)

Откритията включват над 100 000 кости от ритуални жертви от дясната страна, в съответствие с описаното в Левит 7 глава
Археолози, провеждащи разкопки в древния Шило (Израел), смятат, че са открили каменните основи на библейската Скиния — светилището, в което някога се е съхранявал легендарният Ковчег на Завета, съобщава Daily Mail.
Това откритие може да се превърне в първото материално доказателство за съществуването на постройката, описана в библейските текстове като „земното обиталище на Бога“.
Археологическият екип, ръководен от д-р Скот Стриплинг от организацията „Обединени библейски изследвания“, е открил монументална каменна структура, чиито размери и ориентация съответстват на описанието на Скинията в Светото Писание. Страните на съоръжението отговарят точно на съотношението 2:1, посочено в библейските текстове, и то е ориентирано по оста изток–запад, както е предписано в древните писания.
Археологическите доказателства надхвърлят архитектурните останки. Изследователите са открили над 100 000 разпръснати по терена животински кости — предимно от овце, кози и едър рогат добитък. Най-същественото е, че костите произхождат от дясната страна на животните — точно както е предписано в Левит, глава 7, където се посочва, че дясната страна е определена за свещеническите жертвоприношения, съобщава Daily Mail.
„Това не е съвпадение“, заявява д-р Стриплинг в интервю за Christian Broadcasting Network. „Доказателствата за извършване на ритуални жертвоприношения тук са неоспорими и съответстват на библейското описание до такава степен, че трудно могат да бъдат игнорирани.“
В статия на Института „Армстронг“ се отбелязва, че фрагментите от керамика, открити сред костите, датират от Желязната епоха I, което съвпада с периода, през който се предполага, че Скинията е функционирала в Шило — близо 400 години.
Според библейските текстове, Шило е бил важен религиозен център в планинската област на Ефрем. Именно там първосвещеникът Илий е ръководил службата в Скинията през критичен период от древната история. Това място добива особена известност като локацията, където филистимците пленяват Ковчега на Завета — събитие, довело до смъртта на Илий, описана в Първа книга на Царете, глава 4.
В наскоро разкритата постройка има масивна вътрешна стена, която я разделя на две отделни зони. Този архитектурен елемент напълно съответства на глава 26 от книгата Изход, където се описва как вътрешното светилище на Скинията — Светая Светих — е било отделено от външното помещение чрез завеса. Смятало се е, че това вътрешно помещение е съхранявало Ковчега на Завета и е служело като „земното обиталище на Бога“.
Съдбата на Ковчега на Завета остава една от най-големите загадки в археологията. Този покрит със злато ковчег, изработен от Моисей след Изхода от Египет около 1445 г. пр.н.е., изчезва от библейските хроники преди разрушаването на Йерусалим от вавилонците през 586 г. пр.н.е. Съществуват различни теории — че е бил скрит, унищожен или отнесен в далечна страна — но досега не са открити конкретни археологически доказателства.
Екипът на д-р Стриплинг смята, че вероятно са открили самите порти, където Илий умира, след като чува вестта за пленяването на Ковчега. Наличието на обширни останки от жертвоприношения и точните библейски пропорции на постройката водят до предположението, че това място действително е било свещено и е приютявало Ковчега в продължение на столетия.
Археологическите данни предоставят безпрецедентен поглед върху религиозните обреди на древния Израил и показват очевидна връзка с библейските разкази.
Продължаващите разкопки в Тел Шило представляват най-мащабната ежегодна археологическа експедиция в Израел. Всяко лято носи нови открития, които продължават да хвърлят светлина върху този изключително важен период от библейската история. Значението на това място надхвърля връзката му с Ковчега на Завета — то е било централно място за поклонение на израилевите племена в продължение на повече от три века, преди изграждането на Храма на Соломон в Йерусалим.
СПЖ припомня думите на проф. Драгутинович, че "Да използваш Библията срещу Църквата е абсурд".